Voorbereiding struggles

11 juli 2019 - Den Haag, Nederland

'Goedemiddag beste mensen, welkom in de intercity naar Den Haag!'

Na het overwinnen van dieren op het spoor, een poging doen tot het halen van een noodkaartje op school en het net halen van verschillende treinen, zijn wij in Den Haag aangekomen. Na helemaal lek geprikt te zijn met kei veel vaccinaties (lees zes) kwam Erica als eerste aan bij de ambassade van Ghana om daar een visum aan te vragen. Een half uurtje van te voren hebben we nog even een hostel geboekt omdat we lazen op de site dat dit nodig was. Met enige spanning omdat alles net wel of net niet geregeld was, stapte Erica over de drempel van de ambassade. Elke zin van de medewerker van de ambassade moest meerdere malen herhaald worden. Het bleek dat Ghanees Engels best moeilijk te verstaan is.  Erica was binnen vijf minuten weer buiten.

Intussen zit Joëlle met keiharde stress in de tram te hopen dat ze op tijd de ambassade kan vinden. Gelukkig is Erica daar om haar mee te nemen naar de ambassade. Na een half uur stapt Joëlle weer naar buiten. Whoehoe dat is in ieder geval gelukt. Het is afwachten of we komende dinsdag ons visum (en ons paspoort) mee terug krijgen naar huis.

Inmiddels is het 12.15 en kijken we beide op onze telefoon. Allebei bijna leeg.

Onze oplossing: lekker samen naar het strand!

Blog 11-07

1. Renalda:
    12 juli 2019
    Super leuk geschreven meiden!
    En als ze alle papieren hebben aangenonen, hoef je er niet over in te zitten of je je visum krijgt of niet. Jullie kunnen m sowieso ophalen. Gefeliciteerd!!
  2. Kees en Tinie Konijnenburg:
    15 juli 2019
    Beste lieve Erica en Joelle,
    Zo mooi werk-stage met leuke verpleegkundige Joelle in mooi Ghana. Oma en ik hebben wel onze veel zorg over jullie ! Want je bent een jonge dame. En daar is het een vreemd en republiek land misschien niet veilig of zo !? Je weet nooit wat en hoe er omgeving gebeuren. Wij blijven in jullie stage-periode aan jullie denken en bidden voor jullie reisblog. Wij wensen jullie stage samen,wat leren in onderwezen Ghana leven en leuke bloggen met jullie dagboeken veel succes ermee toe ! Denk er aan Veiligheid in de stad Tamale !!
    Met de hartelijke groeten van Opa Kees en Oma Tinie uit Ede Zuid.
  3. Willemien:
    15 juli 2019
    Hoi dappere dames, leuk hoe jullie beginnen met jullie reis verslag. Heel veel succes en doe echt voorzichtig in dat verre Ghana. Hopen dat jullie veel mogen betekenen voor onze verre naasten. Hartelijke groetjes tante Mien
  4. Henriette van den Dool:
    3 september 2019
    Hoi Erica en Joelle. Bijna is het zover. De spanning zit in de top denk ik!! Druk aan het inpakken,afscheid nemen (want ja dat hoort er helaas ook bij hè) en dan op naar Ghana. Een hele goede reis en veel succes met jullie stage toegewenst.

Groetjes tante Henriette
  5. Andre Lagendyk:
    5 september 2019
    We are looking forward to following along in your travels.😊 We wish you a safe journey, and God's protecting hand. Ik neem aan dat zulke dappere daames het ook in her Engels kunnen snappen..😉 Een heele goede en behouden rijs, toegewenst van oom Andre en tante Janet,uit Canada. Hoop dat jullie hier heel veel van mee kunnen neemen, qua info en praktijk.. voor je toekomst.